Eesti Meediaorganisatsioonide Liidu
teadaanne teleuuringu osas
Tallinn,
22. detsember 2015.
1. Eesti Meediaorganisatsioonide Liidu poolt
korraldatud konkurss Television Audience Measurement (TAM) uuringu läbiviimiseks
on lõppenud edukalt. Konkursi eesmärgiks oli Eestisse uut audiomatcing
tehnoloogiat kasutava uuringupakkuja toomine. Osalesid neli uuringupakkujat,
kelle hulgast selgitati 2014. aastal välja parim. Samuti oli olemas pakkumine
2015. aastal toimunud konkursile reklaamikulutuste uuringu teostamiseks.
2. Konkursi eesmärgiks oli senise turupraktika asendamine kõiki osapooli
ühendava Joint Industry Committee (JIC) lahendusega ehk parima hinna ja
kvaliteedi suhtega TAM uuringupakkuja leidmine regulaarsete konkursside abil.
Kuna TAM uuring on rahaliselt mahukas, siis ei sobi välismaistele
uuringupakkujatele kohalikuks lepingupartneriks teisi liite koondav EMOL, mis on
juriidiliselt mittetulundusühing. Seetõttu lõpetab EMOL oma TAM uuringuga seotud
tegevuse ja Ringhäälingute Liidu osalus EMOLis lõpetatakse.
3. Kui Eesti
TAM uuringu võimalikud kliendid soovivad edaspidi üleminekut JIC lahendusele,
siis on kokkuleppel konkursi võitjaga võimalik kaks varianti: a) osaühinguna
moodustatakse JIC, mille liikmed on otse TAM kliendid, b) leitakse kohalik
operaator, kes vahendab uuringupakkujat TAM klientidele Eestis.
EALL/EMOL
|
|