Esilehele
Esilehele
Esilehele
TRÜKI  |  IN ENGLISH

Traditsiooniline meedia on reklaamikanalina jätkuvalt efektiivne

Tallinn, 2. aprill 2014. Eesti Ajalehtede Liit (EALL) on tellinud Turu-uuringute ASilt reklaamikanalite uuringu, mille tulemused näitavad, et traditsiooniline meedia on reklaamikanalina jätkuvalt efektiivne.   

Tegemist oli üle-eestilise uuringuga, mis viidi läbi märtsis ja kus vastajaid oli 997.

Esialgsete uuringutulemuste põhjal võib väita, et 38,5% vastanutest on kas keelanud reklaami postkasti panemise või leiab, et postkasti jõudva otseposti hulk on häirivalt suur. 20% vastanutest hävitab aga otseposti kohe.

Uuring näitas, et otseposti kasulikkus tarbija jaoks suureneb koos tarbija vanusega. Otseposti kasulikkust hindavad eelkõige pensionärid. Samas peavad otseposti koormavaks ettevõtjad, juhid, tipp-spetsialistid, üliõpilased ja õpilased, kes on seisukohal, et otsepost pigem koormab neid ebavajaliku infoga.

EALL leiab uuringule tuginedes, et väär on rõhutada otseposti efektiivsust võrreldes traditsioonilise meediaga olukorras, kus mõned kaubandusettevõtted eelistavad otseposti traditsioonilisele meediale. Järelikult on nende kaubanduslike teadaannete hulk ka traditsioonilises meedias väiksem, mistõttu otsepost ongi märgatavam.

Uuring näitas, et eksisteerib seos otseposti tõrjumise ning nutitelefonide ja tahvelarvutite kasutamise vahel – nende kasutajad eelistavad leida infot teisel viisil.

EALLi hinnangul on traditsioonilised meedialiigid jätkuvalt oluline reklaamikanal jõudmaks ka nende tarbijagruppideni, kellele otsepost ei ole oluline. Olulisemaks on muutumas ka elektroonilised kanalid.

Täpsemad uuringutulemused avalikustab EALL kuu aja jooksul.

EALL

 

 

 

 

 



Eesti Ajalehtede Liit

Pärnu mnt 67A
10134 Tallinn Estonia
Tel. +372 646 1005
Fax. +372 631 1210
eall@eall.ee



Tagasi  -  Esilehele