Esilehele
Esilehele
Esilehele
TRÜKI  |  IN ENGLISH

Meediaväljaanded ja elektrooniline hinnakiri

MÜÜGIKESKKOND A
Müügiesindaja peab pakkumise tegemiseks iga kord sorteerima paberites või kaevama failides. Kuna aga tooteid on mitmetel firmal, siis optimaalse toote väljaotsimine on kohutavalt aega nõudev tegevus. Kui aga mõni koostöö partner peaks teatama hinnakirja muudatustest või suurendama pakutavate toodete sortimenti, siis suurendab see segadust müügitegevuses kordades.

MÜÜGIKESKKOND B
Müügiesindajal on võimalik elektrooniliselt saada kiire ülevaade kõikidest tema poolt pakutavatest kaupadest (olenemata sellest kas need on siis enda firma poolt loodavad kaubad või hoopis kolmandatest firmadest sisseostetud kaubad). Kui keegi pöördub tema poole, siis suudab ta kliendile leida kiiresti just temale vajaliku lahenduse pakutavate kaupade hulgast. Kui toote hinnad muutuvad, siis võib müügiesindaja rahulik olla, ka tema elektroonilises süsteemis vahetuvad hinnad automaatselt.

Arvan, et keegi meist ei sooviks enda firmasse müügikeskkonda A. Või vähemalt kui ongi selline keskkond, siis ikkagi püüeldakse variandi B poole.

MÜÜGIKESKKONNAD JA MEEDIAAGENTUURID

Samamoodi koostöös lehtedega soovivad ka meediaagentuurid muuta müügikeskkonda tõhusamaks ja paremaks.

Eestis ilmuvatel ajalehtedel/ajakirjadel on väga erineva ülesehitusega reklaami hinnakirjad, mis raskendavad vajaliku info ülesleidmist. Praegused enimkasutatud hinnakirjaformaadid (doc ja pdf-fail) ei võimalda teostada automaatseid hinnavõrdlusi, mille tegemisele kuluv aeg konkureerib sisulisele planeerimistööle pühendatava ajaga. Samuti puudub hinnakirjadest elektrooniline väljund ehk võimalus lugeda hinnakirju teistesse infosüsteemidesse, mis aitaks samuti kiirendada andmetöötlusprotsessi ja jätaks rohkem aega olulisematele tegevustele.

Olukorrast, kus väljaannetel on sarnaselt organiseeritud (vajadusel siiski erinevad) hinnakirjad, võidaksid nii meediakanalid kui agentuurid.

Lisaks eelöeldule, võimaldaks see hinnakirjade automaatset ajakohastamist, mis vähendaks võimalike vigade ohtu. Nagu mainitud, saaks seda süsteemi soovi korral liita meediaagentuuris toimiva müügikeskkonnaga sõltumata sellest, millist lahendust üks või teine firma kasutab. Väheoluline pole ilmselt ka fakt, et ajalehtede-ajakirjade standardiseeritud hinnakirjad internetis parandavad trükimeedia kui meediatüübi atraktiivsust tervikuna ja muudavad trükimeedia reklaamiturul konkurentsivõimelisemaks võrreldes viimastel aastatel protsentuaalselt enim kasvanud tele- ja välimeediaga.

Infot hinnakirja standardiseerimise kohta leiate internetis aadressil: http://www.eall.ee/reklaam/standard.html

Seega kutsuks üles ka väljaandeid ja agentuure minema kaasa tehnilise revolutsiooniga ja seeläbi lihtsustama meie kõigi elu.

Raigo Piibar (Mediapool)
Riho Kolk (SL Õhtuleht)

Lisainfot elektroonilise hinnakirja kohta saab küsida:
Riho Kolk
SL Õhtulehe tehnika- ja tootmisdirektor
Tel. 6 144 111

 

» Ajalehtede reklaamiinfo
» Reklaami hinnakirja elektrooniline standard




Eesti Ajalehtede Liit

Pärnu mnt 67A
10134 Tallinn Estonia
Tel. +372 646 1005
Fax. +372 631 1210
eall@eall.ee



Tagasi  -  Esilehele