Meediaväljaanded ja elektrooniline hinnakiri
MÜÜGIKESKKOND A
Müügiesindaja peab pakkumise tegemiseks iga kord sorteerima paberites
või kaevama failides. Kuna aga tooteid on mitmetel firmal, siis
optimaalse toote väljaotsimine on kohutavalt aega nõudev tegevus. Kui
aga mõni koostöö partner peaks teatama hinnakirja muudatustest või
suurendama pakutavate toodete sortimenti, siis suurendab see segadust
müügitegevuses kordades.
MÜÜGIKESKKOND B
Müügiesindajal on võimalik elektrooniliselt saada kiire ülevaade
kõikidest tema poolt pakutavatest kaupadest (olenemata sellest kas
need on siis enda firma poolt loodavad kaubad või hoopis kolmandatest
firmadest sisseostetud kaubad). Kui keegi pöördub tema poole, siis
suudab ta kliendile leida kiiresti just temale vajaliku lahenduse
pakutavate kaupade hulgast. Kui toote hinnad muutuvad, siis võib
müügiesindaja rahulik olla, ka tema elektroonilises süsteemis
vahetuvad hinnad automaatselt.
Arvan, et keegi meist ei sooviks enda firmasse müügikeskkonda A. Või
vähemalt kui ongi selline keskkond, siis ikkagi püüeldakse variandi B
poole.
MÜÜGIKESKKONNAD JA MEEDIAAGENTUURID
Samamoodi koostöös lehtedega soovivad ka meediaagentuurid muuta
müügikeskkonda tõhusamaks ja paremaks.
Eestis ilmuvatel ajalehtedel/ajakirjadel on väga erineva ülesehitusega
reklaami hinnakirjad, mis raskendavad vajaliku info ülesleidmist.
Praegused enimkasutatud hinnakirjaformaadid (doc ja pdf-fail) ei
võimalda teostada automaatseid hinnavõrdlusi, mille tegemisele kuluv
aeg konkureerib sisulisele planeerimistööle pühendatava ajaga. Samuti
puudub hinnakirjadest elektrooniline väljund ehk võimalus lugeda
hinnakirju teistesse infosüsteemidesse, mis aitaks samuti kiirendada
andmetöötlusprotsessi ja jätaks rohkem aega olulisematele tegevustele.
Olukorrast, kus väljaannetel on sarnaselt organiseeritud (vajadusel
siiski erinevad) hinnakirjad, võidaksid nii meediakanalid kui
agentuurid.
Lisaks eelöeldule, võimaldaks see hinnakirjade automaatset
ajakohastamist, mis vähendaks võimalike vigade ohtu. Nagu mainitud,
saaks seda süsteemi soovi korral liita meediaagentuuris toimiva
müügikeskkonnaga sõltumata sellest, millist lahendust üks või teine
firma kasutab. Väheoluline pole ilmselt ka fakt, et
ajalehtede-ajakirjade standardiseeritud hinnakirjad internetis
parandavad trükimeedia kui meediatüübi atraktiivsust tervikuna ja
muudavad trükimeedia reklaamiturul konkurentsivõimelisemaks võrreldes
viimastel aastatel protsentuaalselt enim kasvanud tele- ja
välimeediaga.
Infot hinnakirja standardiseerimise kohta leiate internetis aadressil:
http://www.eall.ee/reklaam/standard.html
Seega kutsuks üles ka väljaandeid ja agentuure minema kaasa tehnilise
revolutsiooniga ja seeläbi lihtsustama meie kõigi elu.
Raigo Piibar (Mediapool)
Riho Kolk (SL Õhtuleht)
Lisainfot elektroonilise hinnakirja kohta saab küsida:
Riho Kolk
SL Õhtulehe tehnika- ja tootmisdirektor
Tel. 6 144 111
|
|