Tallinn,
28. mai. Eesti Ajalehtede Liit (EALL) saatis täna riigikogu
sotsiaalkomisjonile kirja, milles teeb ettepaneku mitte
keelustada trükiajakirjanduses
alkoholireklaami.
EALL jagab
riigikogu liikmete arvamust, et alkoholitarbimises esineb probleeme,
öeldakse kirjas. Ometi ei jaga liit seisukohta, et kõige parem moodus
alkoholiga seotud probleemide lahendamiseks on üle 6%
alkoholisisaldusega jookide reklaami täielik keelamine.
Reklaamiseaduse säärane muutmine ei kõrvalda mitmeid probleeme. Nii
ei arvesta eelnõu reklaamiga, mis jõuab Eestisse väljaspoolt Eesti
piire.
Praegu levib Eestis üle 600 nimetuse välismaiseid ajalehti ja
ajakirju, internetist ja televisioonist rääkimata. Ka seaks eelnõu
kahtluse alla veinikultuuri tutvustuste jätkumise eesti
ajakirjanduses.
Ajalehtedes
avaldatav alkohoolsete jookide reklaam pole kunagi põhjustanud tõsist
halvakspanu, sest ei tekita oma vormi piiratuse tõttu eeskujusid ning
on pigem informatiivse sisuga. Ka on ajalehtede püsilugejate
hulgas kordades vähem alaealisi kui näiteks õhtuste teleseriaalide
vaatajate seas.
Euroopa
Liidu riikides on veinireklaam ajakirjanduses täielikult keelatud
üksnes Küprosel ja Rootsis. Eesti oleks eelnõu jõustumisel kolmas
riik. Kange alkoholi reklaam on keelustud
üksnes Soomes, Poolas, Rootsis ja Sloveenias.
EALL
|