Tallinn,
20. mai. Postimehe peatoimetaja Tarmu Tammerk kutsub ajalehtede
toimetajaid seisma vastu reklaamiandjate katsetele avaldada reklaami
ajakirjandusliku teksti sees, sest see mõjub halvasti
ajakirjandusväljaannete mainele, kuna ähmastab piiri reklaami ja
ajakirjandusliku materjali vahel.
"Kutsun peatoimetajaid ja teisi toimetuste juhte üles kaitsma
ajalehtede väärikust ning mitte lubama reklaami avaldamist viisil, mis
ajab lugeja segadusse, kas ta loeb uudisartiklit või reklaamteksti,"
ütles Tammerk Ajalehtede Liidu toimetuse päeval.
Viimasel ajal on mitmed reklaamijad avaldanud soovi trükkida oma
reklaame ajakirjandusliku teksti sees, mis esmapilgul jätab mulje, et
tegemist on artikli illustratsiooniga. Hea ajakirjandustava näeb ette,
et lugejale antakse selge signaal, mis on sõltumatu ajakirjandus ning
mis on makstud materjal ehk reklaam. "Ähmastades neid piire, laseb
ajakirjandus enda mainet alla kiskuda," hoiatas Tammerk. "Kõige kurvem
on, et sellised trikid on äärmiselt odavad nii piltlikult võttes kui
sõna otsese mottes, kuna lehed, mis on avaldanud veidra paigutusega
reklaame, on teinud seda reeglina odava raha eest."
Eesti ajakirjanduseetika koodeksi punkt 6.1. näeb ette, et reklaam ja
ajakirjanduslik materjal on selgelt eristatavad.
EALL
|
|