Tallinn, 22.
okt. 2003. Majandusministeerium moodustab töörühma, kes analüüsiks
reklaamiseadust ja teeks ettepanekuid selle muutmiseks. Nii
otsustati 21. oktoobril ministeeriumis toimunud koosolekul, millest
võttis Eesti Ajalehtede Liidu esindajana osa EALLi tegevdirektor
Tarmu Tammerk.
Töörühm peaks analüüsi esitama järgmise aasta alguseks. Kõige
probleemsemad
valdkonnad on tubakafirmade müügiedenduskampaaniad, mis meenutavad
reklaami;
alkoholi- ja hasartmängufirmade sponsorlus, kus on hägustunud piirid
sponsorluse ja reklaami vahel; poliitiline reklaam; kaubamärkide
kasutamine hasartmängufirmade poolt.
Kuni töögrupi analüüsi valmimiseni otsustati taas kokku kutsuda
tarbijakaitseameti juures tegutsev reklaami nõukoda, kes menetleks
praegu päevakorras olevaid vaidlusaluseid kaasusi. Seaduse muutmine
ise võib toimuda aasta pärast. Algatus koosolekuks tuli ETV ja Eesti
Raadio üle järelvalvet teostavalt ringhäälingunõukogult.
Ümarlauale olid kutsutud ringhäälingunoukogu, ministeeriumite,
erialaliitude ning tarbijakaitseameti esindajad. Kohale tulid ka
eratelejaamade esindajad.
Majandusministeeriumi pressiteate kohaselt on reklaamivaldkonda
reguleerivad seadused viimasel ajal pohjustanud rahulolematuid
avaldusi ning reklaami järelvalvega seotud valupunktidele on
osundanud ka tarbijakaitseamet. Näiteks on tubakafirmad libisenud
tarbijateabe edastamisest üle reklaamisegustele
müügiedenduskampaaniatele ning alkoholi- ja hasartmängufirmade
sponsorlus kajastub meedias hägustunud piiriga sponsorluse ja
reklaami vahel, teatas majandusministeerium. Koosolekul osalejad
tõdesid, et reklaamiseadus ja sellest tulenevad nouded reklaamile
pole piisavalt selged ning vajavad
senisest täpsemat piiritlemist.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Meelis Atoneni ettepanekul
luuakse ministeeriumi juurde töögrupp, mille ülesandeks on järgmise
aasta alguseks läbi analüüsida kehtiv reklaamialane seadusandlus
ning teha vajadusel ettepanekuid selle muutmiseks.Võimaliku
reklaamiseaduse muutmise menetluse käigus selgub, kas ja millisel
viisil peaks reklaamiseaduse alla kuuluma ka poliitiline reklaam.
Majandusministeeriumi teatel tuleb samuti leida lahendus
probleemile, kuidas toimida kaubamärkide kasutamisega keelatud
valdkonnaga reklaami puhul. Näiteks on mitmed hasartmänge
korraldavad firmad
registreerinud kaubamärke, mis kutsuvad inimesi üles õnnemängudel
osalema.
Majandusministeerium sedastas, et kuigi hasartmängude reklaam on
Eestis keelatud, tohib firma oma kaubamärki siiski eksponeerida.
EALL
|
|