Tallinn, 6. mai
2003. Aprilli lõpust ajalehtedes ilmuma hakanud Eesti Ajalehtede
Liidu (EALL) reklaamikampaania "Ajaleht
- inimese parim sõber" on esimene Eestis korraldatud ajalehte
kui meediakanalit väärtustav ettevõtmine.
"Ettevõtmise käigus meenutame EALLi liikmeslehtede kaudu lugejatele
ajalehtede tähendust ja lehelugemise võlusid," selgitas EALLi
nõukogu esimees, Maalehe vastutav väljaandja Agu Veetamm. "Ajalehe
ja koera mängulisele vastandamisele rajatud kampaania eesmärk on
väärtustada ajalehte kui teabe- ja reklaamikanalit."
Veetamme sõnul oli kampaaniat ette valmistades kahtlusi, et ajalehe
ja koera vastandamine võib tõsimeelsete koeraomanike hulgas
pahameelt tekitada. Kampaanias seatakse ajaleht koerast ettepoole.
"Meie andmetel pole koeraomanikud siiski protesti väljendanud,"
ütles Veetamm. "Reklaamisarja viimases lõigus pakub ajaleht ju
koerale lepituskäe."
Lepitusele eelnevad pildid aga kujutavad ajalehte kui inimesele
lähedasemat sõpra kui koer. Kui hommikul ei ole postkastis lehte,
helistavad inimesed kohe kojukandesse. Kui koer jääb kaotsi, ootavad
paljud vähemalt tunni, enne kui otsinguid alustavad. WC-sse võetakse
pigem kaasa ajaleht kui koer. Vihmase ilmaga eelistab inimene pigem
ajalehte lugeda kui koeraga jalutada.
Mõjusalt emotsionaalse sõbra-sarja ilmumine kõikides EALLi
värvitrükis ilmuvates ajalehtedes aprillis-mais on ka meenutus
sellest, et ajalehed üheskoos on suur jõud.
"Rahvusvahelises võrdluses võib Eestit nimetada lugejariigiks, samal
ajal kui näiteks Lõuna-Euroopa maad on nn teleriigid," ütles EALLi
tegevdirektor Tarmu Tammerk. Ülemaailmse Ajalehtede Liidu WAN
andmetel loetakse Eestis iga 1000 elaniku kohta 233 eksemplari
päevalehti, Prantsusmaal näiteks aga vaid 180 eksemplari. "Samas
jääb Eesti maha Skandinaavia riikidest," viitas Tammerk
kasvuruumile.
Aasta-aastalt on Eestis kasvanud inimeste arv, kes on mingi kauba
ostmisel saanud abi ajalehereklaamist. Samuti peetakse
ajalehereklaami kõige usaldusväärsemaks reklaamikanaliks.
Reklaami osas on ajalehtede käes viimastel aastatel olnud peaaegu
pool turust. Uuringufirma Emor andmetel läks eelmisel aastal 45%
Eesti turul olevast reklaamirahast ajalehtedesse. Televisiooni läheb
24%, ajakirjadesse 13%, raadiosse 10%, välimeediasse 5%, internetti
3%.
EALL
|
|