Tallinn, 8. märts 2002. Erakondade rahastamise reform on hädavajalik,
kuid meediale riigi poolt dikteeritavad poliitilise reklaami
avaldamise hinnad pole lahendus.
Mõõdukate erakonna liige Ivar Tallo soovitas 7.03 Äripäevas
"olukorda normaliseerida" nii, et meediakanalid saaksid
kohustuse avaldada valimiseelset reklaami fikseeritud hinnaga. See vähendaks
Tallo meelest märkimisväärselt erakondade rahavajadust.
"Tegemist on ideega, mis väärib kiiresti unustamist,"
kirjutas Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) tegevdirektor Tarmu Tammerk
8.03 Äripäevas. "Eesti praegune regulatsioon selles vallas on
piisav."
"Rahvusringhäälingujaamad ETV ja ER on alati valimiste
eel pakkunud tasuta esinemisvõimalusi, vähemal määral ka
kommertsringhääling. Tasuta poliitilise sõnumi edastamise võimalust
teatud ulatuses pakuvad paljud ajalehed. 1998.a. lõpus
Ajalehtede Liidu poolt välja töötatud soovitused valimiskajastuse
kohta rõhutavad, et vabas ajakirjanduses otsustab toimetus
ise, kust läheb joon ajakirjandusliku materjali ja poliitilise
reklaami vahel. Kuid enne raha sissekasseerimist peaks toimetus mõtlema,
et ülemäärane maksustamine ei
lase avalikul poliitilisel debatil tekkidagi. Vastavalt oma
profiilile võib iga ajaleht fikseerida, missugune on
valimiseelse väitluse maht, mida ajaleht kui kommunikatsioonivahend
enda kanda võtab. Ülejäänu kvalifitseerub poliitilise
reklaamina."
EALL
|
|