| 
						 
            
             Tallinn, 6. märts 2002. Rohkem kui pool Balti riikides
            ringlevast reklaamist jõuab tarbijateni trükiväljaannete
            vahendusel; ajalehtede osakaal võrreldes teiste meediatega on
            suurim Eestis. Nii selgub uuringufirmade keti TNS Balti firmade
            poolt tehtud uuringust. 
             
            Kolmest Balti riigist oli 2001. a trükimeedia osakaal kõige
            suurem Eestis, kus 47,9% reklaamist ilmus ajalehtedes ja 13%
            ajakirjades, teatas Emor, kes teostas uuringu Eesti osa.  
             
            Lätis ilmus ajalehtedes 37,1% reklaamist ja ajakirjades 10,2%;
            Leedus olid vastavad näitajad 34,9% ja 13,2%. 
             
            Balti riikide võrdlus kinnitab Ülemaailmse Ajalehtede Liidu
            iga-aastaseid uurimusi, millest nähtub, et mida põhjapoolsem
            riik, seda suuremat rolli mängivad ajalehed, märgib Eesti
            Ajalehtede Liit uuringutulemusi kommenteerides.  
             
            Balti riikides kokku oli ajalehereklaami osakaal reklaamikulutustest
            39,5% ja ajakirjades avaldatud reklaami osakaal 12,0%, teatas Emor.
            Televisioonile kuulus 31,7% reklaamipanustest. Raadioreklaami
            osakaal oli 10,6% ja välireklaami osakaal jäi 5% alla.
            Internetireklaam moodustas vaid 1% kõikidest meediareklaami
            kulutustest. 
             
            Emori teatel on andmete allikas reklaamikulutuste monitooring Adex,
            mida viivad läbi rahvusvahelise uuringufirmade keti TNS Balti
            firmad - Eestis Emor, Lätis BMF Latvia ja Leedus SIC Gallup Media. 
             
            EALL
            
             
          
						 | 
					  |