Tallinn, 6. märts 2002. Rohkem kui pool Balti riikides
ringlevast reklaamist jõuab tarbijateni trükiväljaannete
vahendusel; ajalehtede osakaal võrreldes teiste meediatega on
suurim Eestis. Nii selgub uuringufirmade keti TNS Balti firmade
poolt tehtud uuringust.
Kolmest Balti riigist oli 2001. a trükimeedia osakaal kõige
suurem Eestis, kus 47,9% reklaamist ilmus ajalehtedes ja 13%
ajakirjades, teatas Emor, kes teostas uuringu Eesti osa.
Lätis ilmus ajalehtedes 37,1% reklaamist ja ajakirjades 10,2%;
Leedus olid vastavad näitajad 34,9% ja 13,2%.
Balti riikide võrdlus kinnitab Ülemaailmse Ajalehtede Liidu
iga-aastaseid uurimusi, millest nähtub, et mida põhjapoolsem
riik, seda suuremat rolli mängivad ajalehed, märgib Eesti
Ajalehtede Liit uuringutulemusi kommenteerides.
Balti riikides kokku oli ajalehereklaami osakaal reklaamikulutustest
39,5% ja ajakirjades avaldatud reklaami osakaal 12,0%, teatas Emor.
Televisioonile kuulus 31,7% reklaamipanustest. Raadioreklaami
osakaal oli 10,6% ja välireklaami osakaal jäi 5% alla.
Internetireklaam moodustas vaid 1% kõikidest meediareklaami
kulutustest.
Emori teatel on andmete allikas reklaamikulutuste monitooring Adex,
mida viivad läbi rahvusvahelise uuringufirmade keti TNS Balti
firmad - Eestis Emor, Lätis BMF Latvia ja Leedus SIC Gallup Media.
EALL
|
|