Tallinn, 24.aprill 2000. Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) nőukogu
leiab, et ajalehetööstus vajab rohkem pädevat informatsiooni ajalehtede
lugejaskonna kohta, kui praegu olemas on. Et lugejaskonna kohta
käiva info hulka suurendada, tellib EALL uue tööstusharu-keskse
lugejaskonna uuringu.
EALLi nőukogu seab kahtluse alla Balti Meediateabe ASi (BMF) Eesti
ajalehtede ja ajakirjade lugejaskonna uuringud, kuna BMF ei suuda
veenvalt selgitada eri uuringuetappide tulemuste hüppelist erinevust.
Väidetavalt sama metoodikaga uurimuses on vaatamata tiraazide tőusule
vői samaks jäämisele mitmete väljaannete lugejaskonnas olulised
muudatused. Nende muudatuste pőhjusi ei ole BMF suutnud veenvalt
pőhjendada.
Ajalehtede poolt ostetava BMFi lugejauuringu tulemuste vőrdlemine
varasemate aastate andmetega tekitab suuri küsitavusi. Tekib küsimus:
kas on BMF eksinud varem vői on eksitud nüüd? Mitmete väljaannete
puhul on tulemused ebaloogilised ning selle tulemusena on ajalehed
juba asunud ise tellima BMFiga konkureerivaid uuringuid oma lugejaskonna
kohta. Näiteks on väljaandeid, mille tiraazinumbrid näitavad pidevat
tőusutrendi, kuid BMFi uuring näitab lugejaskonna märkimisväärset
langust.
EALLi nőukogu meelest ei anna BMFi lugejauuring adekvaatset vőrdlusmaterjali
eri perioodide kohta.
Ajalehtede esindajad peavad kahetsusväärseks, et BMFi ühel uuringul
on meediaplaneerimisega tegelevates ringkondades ebaloomulikult
suur roll. Hea meediaplaneerija vajab otsuste langetamiseks mitmekülgsemat
infot ja seetőttu jääb BMFi lugejauuringust väheks.
Et jőuda selgusele Eesti ajalehtede lugejaskonna arvukuses ja suurendada
usaldusväärse informatsiooni hulka ajalehtede kohta, otsustas EALLi
nőukogu tellida uue lugejauuringu. Selleks vőeti kontakti uuringufirmadega,
et selgitada välja parim pakkuja.
EALL
|