Konkursi korraldajad:
Eesti Ajalehtede Liit
Tartu Ülikooli ajakirjandusosakond
Reeglid:
1. Konkurss on avatud kőigile Eesti ajalehtedele, nii päeva- kui
nädalalehtedele, üleriigilistele ja kohalikele ajalehtedele, eesti-
ja venekeelsetele lehtedele.
2. Kőik konkursile esitatavad vőistlustööd peavad olema ilmunud
ajavahemikus 1. jaanuar 2001 – 31. detsember 2001.
3. Konkursile tuleb saata ajalehe originaalsed tervikleheküljed,
seda ka siis, kui konkursile esitatakse ainult osa sellest leheküljest
(näiteks illustratsioon vői infograafika). Ei arvestata koopiaid
lehekülgedest ning neid vőistlustöid, mis on kleebitud papile.
4. Konkursile esitatavate vőistlustööde hulga ülempiiri pole.
Kuhu ja millal saata?
1. Konkursile esitatavad vőistlustööd tuleb esitada hiljemalt 21.
jaanuariks 2002.
2. Konkursile esitatavad vőistlustööd tuleb saata aadressil:
Kujunduskonkurss 2001
Ülikooli 18-134
Ajakirjandusosakond
Tartu Ülikool
Tartu 50090
Ümbrikule tuleb märkida märgusőna “Kujunduskonkurss 2001”
Hindamine:
1. Žürii, kuhu kuulub 7 liiget, hindab esitatud töid veebruaris.
Auhinnad:
1. Žürii annab välja kuld- (Gold), hőbe- (Silver) ja äramärgitu
(Excellence) auhinnad erinevates kategooriates. Žüriil on őigus
välja anda samas kategoorias mitu ühesugust auhinda, samuti on žüriil
őigus jätta auhindu välja andmata.
2. Žürii vőib välja anda ka “Aasta parima” (Best of Show) auhinna.
See auhind antakse ajalehele, kes on saanud eriti palju auhindu
ja pakkunud välja midagi eriti pőnevat. Žürii hääletab seda eraldi.
3. Žürii annab välja ka “Ohoo!” eriauhindu eriti headele detailidele,
ideedele ja nippidele ajalehekujunduses.
4. Informatsioon auhindade kohta avaldatakse pärast žürii tööd
pressiteatena.
Hindamissüsteem:
1. Hindamine on salajane, ükski žürii liige ei näe, kuidas on hinnanud
teine, enne kui kőik on hinnanud.
2. Esimeses hääletusringis vähemalt 3 häält saanud vőistlustööd
lähevad teise ringi ehk medaliringi. Vähem kui 3 häält saanud tööd
arvatakse konkursist välja.
3. Medaliringis toimub kőigepealt tööde arutelu ja seejärel uus
hääletamine.
4. Medaliringi hääletamisel 4-5 häält saanud vőistlustööd saavad
äramärgitu auhinna.
5. Medaliringis 6 häält saanud vőistlustööd saavad hőbeauhinna.
6. Medaliringis 7 häält saanud vőistlustööd arutatakse uuesti läbi
ja hääletatakse uuesti. Sellel hääletusel 7 häält saanud tööd saavad
kuldauhinna, vähem kui 7 häält saanud tööd saavad hőbeauhinna.
Vőistlusklassid ja osavőtumaksud:
1. Konkursil on kaks vőistlusklassi: ajalehed levikuga üle 20 000
ja ajalehed levikuga alla 20 000.
2. Osavőtumaks iga vőistlustöö eest on:
ajalehed levikuga üle 20 000 – 200 EEK
ajalehed levikuga alla 20 000 – 120 EEK
3. Iga lehekülg (vői paariskülg) on omaette vőistlustöö, külgede
komplekte vőib moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate
puhul (see käib kategooriate 5, 6 ja 7 kohta).
4. Kogu kujunduse kategoorias osavőtumaksu ei ole, kuid iga ajaleht,
kes osaleb ükskőik millises kategoorias, peab konkursile lähetama
ka kogu kujunduse komplekti.
5. Osavőtumaks tuleb saata Eesti Ajalehtede Liidu arvele nr 221001138310
Hansapangas, kood 767 viitega "Kujunduskonkursi osavőtumaks".
Vőistluskategooriad:
1. Kogu kujundus
See on kohustuslik kategooria ning selles osavőtumaksu ei ole.
Saata tuleb päevalehtedel (ilmuvad nädalas 4 korda ja tihedamini)
kolme erineva päeva ajaleht – 1 ettemääratud nädalatest (5.3.-11.3.
vői 10.9.-16.9.) ja 2 vabal valikul;
nädalalehtedel (3 korda nädalas ja harvem) kolme erineva päeva
ajaleht – 1 ettemääratud nädalatest (5.3.-11.3. vői 10.9.-16.9.)
ja 2 vabal valikul.
1 A – levik üle 20 000
1 B – levik alla 20 000
2. Esileheküljed
Konkureerivad ajalehtede esiküljed. Üks vőistlustöö koosneb kolmest
esiküljest – 1 määratud nädalatest (16.4.-22.4. vői 22.10.-28.10.)
ja 2 vabal valikul.
2 A – levik üle 20 000
2 B – levik alla 20 000
3. Uudisteküljed
Konkureerivad Eesti ja kohalike uudiste küljed, aga ka uudisreportaazide
küljed. Üks vőistlustöö koosneb kolmest leheküljest – 1 määratud
nädalatest (7.5.-13.5. vői 5.11.-11.11.) ja 2 vabal valikul.
3 A – levik üle 20 000
3 B – levik alla 20 000
4. Spordiküljed
Konkureerivad ajalehtede spordiküljed. Üks vőistlustöö koosneb
kolmest leheküljest – 1 määratud nädalatest (19.2-25.2 vői 17.9.-23.9.)
ja 2 vabal valikul.
4 A – levik üle 20 000
4 B – levik alla 20 000
5. Olemuslugude (feature) küljed
Konkureerivad olemuslugude küljed (samuti reportaazid ja fotoreportaazid
ning artikliküljed, samuti nn nädalalőpuküljed). Saatmisel vaba
valik. Iga lehekülg (vői paariskülg) on omaette vőistlustöö, külgede
komplekte vőib moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate
puhul.
5 A – levik üle 20 000
5 B – levik alla 20 000
6. Infograafikad
Konkureerivad infograafikad. Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg
on omaette vőistlustöö, külgede komplekte vőib moodustada vaid ajalehes
selgelt märgistatud seeriate puhul.
6 A - levik üle 20 000
6 B - levik alla 20 000
7. Avatud rühm
Konkureerivad leheküljed vői üksikelemendid, mis ei mahu eelmiste
kategooriate alla (artiklisarjad, erileheküljed, illustratsioonid,
joonistused jne, samuti huvitavad ja ootamatud detailid ning ideed).
Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette vőistlustöö, külgede
komplekte vőib moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate
puhul.
7 A – levik üle 20 000
7 B – levik alla 20 000
Hindamiskriteeriumid:
Žürii hindab seda, kui hästi ajalehe kujundus vőimaldab jutustada
sündmusi, anda edasi uudiseid ning väärtustada informatsiooni ja
ideid lugeja tarvis.
Sisu: Kuidas on lood esitatud? Kuidas sisu on kujunduse abil esile
toodud? Kas pealkirjad on informatiivsed ja haaravad? Kas fotod
annavad olulist infot? Kas infokastid ja –graafika on vajalik ja
selgitav?
Infoväärtus: Kuidas ajaleht väärtustab lugejale antavat informatsiooni?
Kas ajaleht pakub materjali, mis on lugejale oluline ja vajalik?
Lehekülgede ülesehitus: Kas leheküljed tőmbavad lugeja nende sisse?
Kas kujundus juhib lugejat mööda lehekülge?
Sündmuse jutustamine: Kas ajaleht kasutab kőiki sündmuse jutustamise
mooduseid – teksti, erinevaid pealkirju, fotosid, infograafikat,
infokaste, väljavőtteid jne?
Selgus: Kas informatsioon on esitatud selgelt ja lihtsalt? Kas
sellest on kerge aru saada?
Loomingulisus: Kas ajaleht kasutab lugude valikul, esitusel ja
kujundamisel rutiinset vői loomingulist teed? Kas ajaleht üllatab?
Viimistletus: Kas ajaleht pöörab tähelepanu kirjutamise, küljenduse,
kujunduse, trükielementide ja kőikide sündmuse jutustamise elementide
korrektsusele ja puhtusele?
Koostasid:
Vahur Kalmre, Tiit Hennoste ja Roosmarii Kurvits
|