|
|||||||
TRÜKI | IN ENGLISH
Aasta ajakirjanik 2016
Eesti Ajalehtede Liit (EALL) kuulutab välja EALLi peapreemia „Aasta
ajakirjanik 2016“, mis antakse kirjutavale ajakirjanikule tema
viimase aasta väljapaistva töö eest. Preemia suurus on 5000
eurot (neto), millele lisandub hinnaline meene.
Aasta ajakirjanik valitakse ajakirjanduspreemiate teiste
kategooriate (va kujundus ja foto) nominentide seast, lisaks on
toimetustel õigus peale nominentide selgumist esitada uusi
kandidaate (koos põhjendustega).
Nominente hindab žürii, kus on 11-13 liiget, sh suurte
üleriigiliste lehtede peatoimetajad, maakonnalehtede
peatoimetajad ja kaks meediaeksperti.
Aasta ajakirjaniku preemia võitja valitakse konsensusega hinnates
tema aasta tööd ning ajakirjanduslikku ja ühiskondlikku
mõjukust, mitte konkreetset lugu.
Uuriva ajakirjanduse auhind 2016 Ajendatuna
soovist tõsta Eesti ajakirjanduse professionaalset taset,
kuulutab Rootsi meediakontsern Bonnier koos ajalehega Auhinna
määramisel lähtub žürii eelkõige artikli mõjukusest, aga ka
selle žanrilisest meisterlikkusest. Žürii koosseisu
kuuluvad ajalehe Äripäev, Eesti Ekspress,
Pressipreemia 2016 EALL kuulutab välja
ajakirjandusauhinna "Pressipreemia 2016". Pressipreemia
konkursil nimetatakse 2016. aasta trüki- ja veebiajakirjanduse
parimad järgmistes kategooriates:
-
uudis (sh veebiuudis)
-
arvamus või kolumn (ka veebis)
-
olemuslugu, reportaaž või intervjuu (ka veebis)
-
parim venekeelne lugu (ka veebis)
-
multimeedia (kandideerida võivad lood, kus on kasutatud
audiovisuaalseid väljendusvahendeid ja elementidena nii teksti,
fotot kui ka videot. Siia alla kuulub ka animeeritud
infograafika teksti osana (infograafika esitada koos tekstiga,
st tervikuna). Multimeedia tööd esitada PowerPoint esitlusena,
mis sisaldaks nii ekraanifotosid, töötavaid linke konkursi töö
näidistega kui ka lühikokkuvõtet töö olemusest ja mahust.
Lingitud lood peavad olema žüriiliikmetele vabalt kättesaadavad
(mitte kaitstud maksumüüriga). Esitluse maht on viis slaidi.
Uudise, arvamuse ja olemuse kategoorias nimetatakse ka parim
maakonnalehe kirjutis. EALL nimetab žürii, mis
koosneb peatoimetajatest, ajakirjanikest ja
meediaspetsialistidest. Iga pressipreemia auhinna
võitja saab diplomi ja 1000 euro (neto) suuruse preemia.
Elutöö preemia ja Noore ajakirjaniku preemia 2016
Tööde esitamise
tingimused ajakirjanduspreemiatele
Tööd tuleb esitada veebikeskkonnas:
http://www.eall.ee/preemiad/
·
Kandidaate saavad esitada väljaanded, ajakirjanikud ise ja
ajakirjandusega seotud institutsioonid, va Aasta ajakirjaniku
preemia.
·
Töö peab olema ilmunud 2016. aastal.
·
Iga kirjutis saab kandideerida ühes kategoorias, va Aasta
ajakirjaniku preemia puhul.
·
Igas tekstikategoorias (pressipreemia kategooriad ja uuriva
ajakirjanduse kategooria) võib iga autor olla esindatud ühe töö
või samateemaliste tööde seeriaga (maksimaalselt kolm lugu
seerias). Töö peab olema esitatud žüriiliikmete jaoks kas
selgelt loetava PDFina või töötava lingina keskkonda, mis ei ole
maksumüüri taga.
·
Arvamuse kategoorias saavad kandideerida vaid toimetuse töötajad
või toimetused (juhtkirjad). Hinnatakse lugu või lugude seeriat
(maksimaalselt kolm lugu seerias) või toimetuse algatust.
·
Multimeedia kategoorias esitada võistlustööd PowerPoint
esitlusena.
·
Töö juurde peab esitamisel (veebikeskkonnas) olema lisatud
kahelauseline kokkuvõte, mis räägib töö mõjukusest ja sellest,
miks see töö kandideerib ajakirjandusauhinnale. Nõuetele mittevastav töö
annulleeritakse.
Võistlustööd esitada hiljemalt 15. jaanuaril 2017.
Aasta pressifoto 2016
Eesti Pressifotograafide Liit kuulutab välja „Aasta pressifoto
2016“ konkursi, kus võistlustöid saab esitada järgmistes
kategooriates: uudisfoto; olemusfoto; spordifoto ja portreefoto.
Töö peab olema pildistatud 2016. aastal. Lubatud on nii
must-valged kui ka värvilised fotod. Võistlustöö võib olla
üksikfoto või fotoreportaaž/fotolugu. Fotoreportaaže/fotolugusid
saab esitada kõigis kategooriates. Sama fotot või seeriat saab
esitada vaid ühes kategoorias.
Võib esitada pikaajalisi fotoprojekte. Vähemalt osa fotosid peab
olema teostatud 2016. aastal, võib olla teostatud pikema aja
jooksul, fotoprojekt võib olla ajaliselt jätkuv.
Võistlustööde esitamine Igas kategoorias võib esitada
piiramatul hulgal töid. Võistlustööd esitatakse digitaalselt.
Foto formaat: jpg. Fotosid saab üles laadida ja
ankeete täita alates 15. detsembrist Eesti Pressifotograafide
Liidu kodulehe kaudu: http://aastafoto.epfl.ee Võistlustööd tuleb üles
laadida hiljemalt 2017. aasta 3. jaanuariks kella 23.59ks. Konkursile saadetavad fotod
tuleb kirjeldada pealkirja ja fotoallkirjaga eesti keeles, mis
oleksid ajakirjanduslikult korrektsed ja vastaksid
kriteeriumitele: mis, kus, millal.
Fotomanipulatsioon (n: udustatud näod, järeltöötlemine, mis
muudab pildi sisu ja tõesust) ei ole lubatud.
Fotod, nii
avaldatud kui avaldamata, peavad vastama ajakirjandus- ja EPFLi
eetikakoodeksile (vaata täpsemalt:
http://www.epfl.ee/wordpress/epfl-dokumendid/eetika/
ja
http://www.eall.ee/eetikakoodeks.html)
ja olema tehtud ajakirjanduslikul eesmärgil. Kui foto ei ole
tehtud mõne väljaande konkreetse loo kontekstis, tuleb tõendada,
et see on tehtud ajakirjanduslikul eesmärgil. Andmete tõesust
kontrollitakse võidutööde puhul. Ebatõeste andmete esitamise
eest võidutöö diskvalifitseeritakse. Puudulikult vormistatud
materjale ei arvestata. Iga kategooria
võidufoto autor pälvib diplomi ja 640 eurot (neto). Kategooriate
võidufotodest valib žürii ka Aasta Pressifoto, mille autor
pälvib lisaks 640 eurot (neto). Kõikide kandideerijate tööde
autori- ja varaliste õiguste haldajad lubavad töid kasutada
Eesti Pressifotograafide Liidu konkursiteemalistes
teavitusmaterjalides, näitusel, raamatus ja neid reklaamivates
materjalides. Võistlustööde
põhjal koostab EPFL koostöös EALLiga näituse ja aastaraamatu.
Võistlustööde hindamine, žürii Fotosid
hinnatakse seinale projetseerides. Võistlustöid hindav žürii on
viieliikmeline. Koosseisu kuuluvad: EALLi liikmeslehe
peatoimetaja, kaks välismaist pressifotograafi/fototoimetajat ja
kaks Eesti ajakirjandusfotograafi või toimetajat.
Preemiad
Tähtaeg
Eesti Pressifotograafide Liit
kuulutab välja ka „Aasta pressivideo 2016“ konkursi. Vastavalt
konkursi tingimustele on oodatud kandideerima lühidokid ja
multimeediaprojektid, kus videol (liikuval pildil) on kandev
roll. Video on
ajakirjanduslik uudis, olemuslugu või intervjuu (saateformaadid
ja muud sisu või kommertsprojektid ei kvalifitseeru). Töö peab olema
valminud 2016. aastal ja esitamise hetkeks (3.01.2017) avaldatud
EALL liikmelehtede veebis, digiversioonis või suuremates
online-uudisteportaalides. Võistlustöö tuleb esitada url-ina.
Koos võistlustööga tuleb korraldajale saata: võistlustöö
pealkiri, lühikokkuvõte (sünopsis) ja võistlustöösse panustanud
meeskonna täielik nimekiri. Võistlustööd peavad olema
eestikeelsed või täielikult varustatud eestikeelse tõlkega.
Võitjad peavad esitama kõrgresolutsiooniga videod ja 3-5
kvaliteetset screenshoti. Võidutööde autori- ja varaliste
õiguste haldajad lubavad võidutöid kasutada Eesti
Pressiforograafide Liidu konkursiteemalistes
teavitusmaterjalides. Võidutöö autor
(autorid) pälvivad diplomi ja esemelise auhinna. Preemia “Aasta
Pressivideo 2016” antakse üle koos “Aasta Pressifoto 2016”
auhindadega. Pressivideo
konkursil saavad kandideerida kõik professionaalsed
pressifotograafid, videooperaatorid, väljaanded ja
ajakirjandusega seotud institutsioonid. Töid võib esitada
piiramatul hulgal. Töid saab hakata esitama 15. detsembrist
Eesti Pressifotograafide Liidu kodulehe kaudu: http://aastafoto.epfl.ee Võistlustööd
tuleb üles laadida hiljemalt 2017. aasta 3. jaanuariks kella
23.59ks. Žürii koguneb
jaanuari teisel poolel. Andmete tõesust
kontrollitakse võidutööde puhul. Ebatõeste andmete esitamise
eest võidutöö diskvalifitseeritakse. Puudulikult
vormistatud materjale ei arvestata.
Võistlustööde hindamine, žürii Žüriis on
vähemalt kolm liiget. Videosid hinnatakse suurelt ekraanilt
vaadates. Žürii hindab: Toimetamine -
toimetamise meisterlikkus, loomingulisus. Funktsionaalsus -
kas ja kuidas on rakendatud uusi tehnoloogiaid, et pakkuda
auditooriumile uudset ja mugavat kogemust. Mõju - loo
jutustamise seisukohast mõjusamad produktsioonid. Interaktiivsus -
kas ja kuidas on auditoorium kaasatud.
Struktuur ja
navigatsioon - kuidas on sisu korraldatud, kasutusmugavus. Visuaalne disain
- disain ja visuaalne kogemus.
Tähtaeg
Kontaktid *Kõik, kes
soovivad konkursil osaleda aga ei ole EALLi liikmeslehtede
fotograafid (www.eall.ee) või EPFLi liikmed, neil on võimalus
astuda EPFLi liikmeks, tasudes liikmemaks. Rohkem infot:
epfl.ee, liis@epfl.ee.
|
|||||||
|