|
|||||||
TRÜKI | IN ENGLISH
Reeglid 1.
Konkurss on avatud kõigile Eesti ajalehtedele, nii päeva- kui
nädalalehtedele, üleriigilistele ja kohalikele ajalehtedele,
eesti- ja muukeelsetele lehtedele. Konkursil osalev ajaleht ei
pea olema Eesti Ajalehtede Liidu liige. 2. Kõik
konkursile esitatavad võistlus tööd peavad olema ilmunud
ajavahemikus 1. jaanuarist 2014 kuni 31. detsembrini 2014. 3.
Konkursile tuleb saata ajalehe originaalsed tervikleheküljed,
seda ka siis, kui konkursile esitatav materjal moodustab ainult
osa leheküljest. Konkursil ei saa osaleda lehekülgede koopiad
ning võistlustööd, mis on kleebitud papile. Kuhu
ja millal saata võistlustööd 1.
Võistlustööd tuleb konkursile esitada hiljemalt 30. jaanuariks
2015. 2.
Konkursile esitatavad võistlus tööd saatke aadressil:
Õhtuleht
Ümbrikule kirjutage märgusõna “Kujunduskonkurss”.
Võistluskategooriad 1. Kogu kujundus. Üks võistlustöö
koosneb kolmest osast: 1) kaks
terviklikku ajalehenumbrit; 2) kaks
uudistekülge; 3) kaks
artiklikülge (st küljed olemuslugudega, esseedega,
analüüside-kommentaaridega,
intervjuudega või reportaažidega). Selles
kategoorias on kaks võistlusklassi: 1A –
ajalehed tiraažiga üle 20 000 1B –
ajalehed tiraažiga alla 20 000 2. Olemusloo kujundus. Siin võivad
konkureerida olemuslood, esseed, analüüsid-kommentaarid,
intervjuud, reportaažid vms. Üks võistlustöö koosneb ühest
tervikloost või ajalehes selgelt märgistatud lugude seeriast. Selles
kategoorias on kaks võistlusklassi: 2A –
ajalehed tiraažiga üle 20 000 2B –
ajalehed tiraažiga alla 20 000 3. Veebikujundus. Siin võivad
konkureerida ajalehtede veebiküljed. Selles kategoorias on üks
võistlusklass.
Hindamiskriteeriumid ja -süsteem 1.
Žürii, kuhu kuulub seitse liiget, hindab esitatud töid veebruari
alguses. 2. Žürii
hindab seda, kui hästi ajalehe kujundus võimaldab edasi anda
infot ja ideid ning väärtustada neid lugeja jaoks. Eriti
võetakse arvesse kogu ajalehe ja lehekülgede kompositsiooni,
kirjakasutust ja fotokasutust. Kogu kujunduse kategoorias
moodustab lõpphinnangust 50% hinnang ajalehe üldmuljele ehk
hinnang kahele tervikajalehele, 25% hinnang uudistekülgedele ja
25% hinnang artiklikülgedele. 3.
Esimeses ringis valib iga žürii liige kolm tööd, mis tema
arvates on väärt auhinda. Hindamine on salajane. 4.
Esimeses hääletusringis vähemalt neli häält saanud võistlustööd
pääsevad finaali. Vähem hääli saanud tööd jäävad edasisest
konkursist välja. 5.
Finaal algab arutlusvooruga. Seejärel annab iga žürii liige kogu
kujunduse kategoorias igale võistlustööle kolm hinnet: hinnang
kahe tervikajalehe üldmuljele, hinnang uudistekülgedele ja
hinnang artikli külgedele. Tervikajalehtede üldmuljet hinnatakse
kümnepallisüsteemis, uudiste- ja artiklikülgi
viiepallisüsteemis.
Olemuslugude ja veebikujunduse kategoorias hindab iga žürii
liige iga võistlustööd ühe hindega kümnepallisüsteemis. 6.
Paremusjärjestus kujuneb punktide alusel. Võrdsete punktide
puhul tehakse ümberhääletus.
Auhinnad 1. Žürii
valib kaks parima kujundusega ajalehte (tiraažiga alla 20 000 ja
üle 20 000), kaks parima kujundusega olemuslugu (ajalehed
tiraažiga alla 20 000 ja üle 20 000) ning parima
veebikujundusega ajalehe. 2.
Informatsioon auhindade kohta avaldatakse pressipeol, mis toimub
6. märtsil 2015 Tallinnas. Rohkem
infot: Risto Mandre, konkursi korraldaja
|
|||||||
|