Tartu, 28.jaanuar 2001. Aasta parima auhinna sai Pärnu Postimees
ning kogu kujunduses hinnati parimateks Postimees, Äripäev ja Järva
Teataja.
Eesti ajalehtede kujunduskonkursil 2000 anti välja üks "Aasta
parima" auhind. Pärnu Postimees sai selle jätkuvalt heade ideede
eest olemuslugude serveerimisel. Zürii andis välja ühe kuldauhinna,
15 hőbeauhinda, 6 äramärgitu auhinda ning 7 "Ohoo!" eriauhinda.
Kuldauhinna sai Pärnu Postimees olemuslugude kategoorias külgede
eest "Pikamaajuht näeb Euroopat parklates ja piirijärjekordades,
(27.5.)
Kolm hőbeauhinda sai Postimees, kogu kujunduse kategoorias ning
kahe uudiskülgede komplekti eest.
Hőbeauhinna said veel Äripäev kogu kujunduse kategoorias, Järva
Teataja kogu kujunduse kategoorias ja esikülgede eest, Eesti Ekspress
lisa Areeni esikülgede eest ning olemusloo "Gurmaani unistused
poelettidel" (14.12.) eest, Virumaa Teataja esikülgede eest,
SL Őhtuleht uudistekülgede eest, Maaleht olemusloo "Kellele
iluks, kellele tüliks" (9.11.) eest ning Pärnu Postimees olemusloo
"Pärnu jőe kallastele sobiks hästi tervisespordi ringrada"
(15.11.) eest.
Avatud rühmas anti hőbeauhind veel SL Őhtulehele foto värvikasutuse
eest (24.10.) ning Pärnu Postimehele joonistuste kasutamise (10.5.
ja 18.10.) ja olemusloo juures foto kasutamise eest (22.11.).
Ühekokku osales konkursil 18 ajalehte 135 vőistlustööga. Auhindu
said kümme ajalehte (Postimees, Eesti Ekspress, Äripäev, SL Őhtuleht,
Maaleht, Pärnu Postimees, Järva Teataja, Virumaa Teataja, Metsamees,
Lääne Elu).
Konkursi ţüriisse kuulusid Roosmarii Kurvits ja Tiit Hennoste Tartu
Ülikoolist, Olavi Rantalainen Soome Ajalehtede Liidust, kunstnikud
Ahto Meri ja Andrus Peegel, Eesti Meediakeskuse juhataja Taimi Kalvet
ning Eesti Meedia meediadirektor Vahur Kalmre.
Ţürii arvates oli konkursile esitatud vőistlustööde tase kőrgem
ja samas ühtlasem kui eelmisel aastal. Konkursil oli mitmeid uusi
osalejaid, kelledest mőned üllatasid oma taseme ja ideedega. Lehekülgede
kujundamisel on kasutusele vőetud ka mitmeid uusi keerulisemaid
vőtteid, eriti fotode kasutamise osas. Selgelt on aastaga paremaks
läinud just fotode ning teabegraafika kasutamine, uue trendina oli
näha joonistuste palju enamat kasutamist kui 1999. aastal.
Kujunduskonkursi korraldajad olid Eesti Ajalehtede Liit ja Tartu
Ülikooli ajakirjandusosakond, konkurssi toetasid Eesti Meedia, Ekspress
Grupp ja Kroonpress.
Vahur Kalmre,
konkursi läbiviija
07/390303
Pikem kokkuvőte konkursist.
|