Konkursi
korraldaja: Eesti Ajalehtede Liit
Reeglid:
1. Konkurss on avatud
kõigile Eesti ajalehtedele, nii päeva- kui nädalalehtedele,
üleriigilistele ja
kohalikele ajalehtedele, eesti- ja venekeelsetele
lehtedele.
2. Kõik
konkursile esitatavad võistlustööd peavad olema ilmunud ajavahemikus
1. jaanuar 2004 – 31. detsember 2004.
3. Konkursile
tuleb saata ajalehe originaalsed tervikleheküljed, seda ka siis, kui
konkursile esitatakse ainult osa sellest leheküljest (näiteks
illustratsioon või infograafika). Ei arvestata koopiaid
lehekülgedest ning võistlustöid, mis on kleebitud papile.
4. Konkursile
esitatavate võistlustööde hulga ülempiiri pole.
Kuhu ja millal
saata?
1. Konkursile
esitatavad võistlustööd tuleb esitada hiljemalt 20. jaanuariks 2005.
2. Konkursile
esitatavad võistlustööd tuleb saata aadressil:
Kujunduskonkurss 2004
Eesti Ekspress
Narva mnt 11e
Tallinn 10151
Ümbrikule tuleb
märkida märgusõna «Kujunduskonkurss 2004»
Hindamine:
1. Žürii, kuhu
kuulub 7 liiget, hindab esitatud töid veebruaris.
Auhinnad:
1. Žürii annab
välja kuld- (Gold), hõbe- (Silver) ja äramärgitu (Excellence)
auhinnad erinevates kategooriates. Žüriil on õigus välja anda samas
kategoorias mitu ühesugust auhinda, samuti on žüriil õigus jätta
auhindu välja andmata.
2. Žürii võib
välja anda ka «Aasta parima» (Best of Show) auhinna. See auhind
antakse ajalehele, kes on saanud eriti palju auhindu ja pakkunud
välja midagi eriti põnevat. Žürii hääletab seda eraldi.
3. Žürii annab
välja ka «Ohoo!» eriauhindu eriti headele detailidele, ideedele ja
nippidele ajalehekujunduses.
4.
Kuldauhindadega käib kaasas rahaline preemia, mille fond on 25 000
krooni.
5.
Informatsioon auhindade kohta avaldatakse pärast žürii tööd
pressiteatena.
Hindamissüsteem:
1. Hindamine on
salajane, ükski žürii liige ei näe, kuidas on hinnanud teine, enne
kui kõik on hinnanud.
2. Esimeses
hääletusringis vähemalt 3 häält saanud võistlustööd lähevad teise
ringi ehk medaliringi. Vähem kui 3 häält saanud tööd
arvatakse konkursist välja.
3. Medaliringis
toimub kõigepealt tööde arutelu ja seejärel uus hääletamine.
4. Medaliringi
hääletamisel 4-5 häält saanud võistlustööd saavad äramärgitu
auhinna.
5. Medaliringis
6 häält saanud võistlustööd saavad hõbeauhinna.
6.
Medaliringis 7 häält saanud võistlustööd arutatakse uuesti
läbi ja hääletatakse uuesti. Sellel hääletusel 7 häält saanud tööd
saavad kuldauhinna, vähem kui 7 häält saanud tööd saavad
hõbeauhinna.
Võistlusklassid ja
osavõtumaksud:
1. Konkursil on
kaks võistlusklassi: ajalehed levikuga üle 20 000 ja ajalehed
levikuga alla 20 000.
2. Osavõtumaks
iga võistlustöö eest on:
ajalehed
levikuga üle 20 000 – 225 EEK
ajalehed levikuga alla 20 000 – 145 EEK
3. Iga lehekülg
(või paariskülg) on omaette võistlustöö, külgede komplekte võib
moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate puhul (see
käib kategooriate 2, 5, 6 ja 7 kohta).
4. Kogu kujunduse
kategoorias osavõtumaksu ei ole, kuid iga ajaleht, kes osaleb
ükskõik millises ülejäänud kategoorias, peab konkursile
lähetama ka kogu kujunduse komplekti.
5. Osavõtumaks
tuleb saata Eesti Ajalehtede Liidu arvele nr 221001138310
Hansapangas,
kood 767 viitega «Kujunduskonkursi
osavõtumaks».
Võistluskategooriad:
1. Kogu
kujundus
See on kohustuslik
kategooria ning selles osavõtumaksu ei ole.
Saata tuleb
päevalehtedel (ilmuvad nädalas 4 korda ja tihedamini) kolme erineva
päeva ajaleht – 1 ettemääratud nädalatest (12.-18. aprill või
22.-28. november) ja 2 vabal valikul;
nädalalehtedel (3
korda nädalas ja harvem) kolme erineva päeva ajaleht – 1
ettemääratud nädalatest (12.-18. aprill või 22.-28. november) ja 2
vabal valikul.
1 A – levik üle 20
000
1 B – levik alla 20 000
2.
Esileheküljed
Konkureerivad
ajalehtede esiküljed. Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette
võistlustöö, külgede komplekte võib moodustada vaid selgelt
üheteemaliste seeriate puhul.
2 A – levik üle 20
000
2 B – levik alla 20 000
3.
Uudisteküljed
Konkureerivad Eesti
ja kohalike uudiste küljed, aga ka uudisreportaažide küljed. Üks
võistlustöö koosneb kolmest leheküljest – 1 määratud nädalatest
(3.-9. märts või 15.-21. september) ja 2 vabal valikul.
3 A – levik üle 20
000
3 B – levik alla 20 000
4.
Spordiküljed
Konkureerivad
ajalehtede spordiküljed. Üks võistlustöö koosneb kolmest leheküljest
– 1 määratud nädalatest (3.-9. mai või 6.-12. detsember) ja 2 vabal
valikul.
4 A – levik
üle 20 000
4 B – levik alla 20 000
5.
Olemuslugude (feature) küljed
Konkureerivad
olemuslugude küljed (samuti reportaažid ja fotoreportaažid ning
artikliküljed, samuti nn nädalalõpuküljed). Saatmisel vaba valik.
Iga lehekülg (või paariskülg) on omaette võistlustöö, külgede
komplekte võib moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate
puhul.
5 A – levik üle 20
000
5 B – levik alla 20 000
6. Infograafikad
Konkureerivad
infograafikad. Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette
võistlustöö, külgede komplekte võib moodustada vaid ajalehes
selgelt märgistatud seeriate puhul.
6 A - levik
üle 20 000
6 B - levik alla 20 000
7. Avatud rühm
Konkureerivad
leheküljed või üksikelemendid, mis ei mahu eelmiste kategooriate
alla (artiklisarjad, erileheküljed, illustratsioonid,
joonistused jne, samuti huvitavad ja ootamatud detailid ning
ideed). Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette
võistlustöö, külgede komplekte võib moodustada vaid ajalehes selgelt
märgistatud seeriate puhul.
Saatmisel
tuleb selgelt märkida, mis element leheküljel konkursile esitatakse.
7 A – levik
üle 20 000
7 B – levik alla 20 000
Hindamiskriteeriumid
Žürii hindab seda,
kui hästi ajalehe kujundus võimaldab jutustada sündmusi, anda edasi
uudiseid ning väärtustada informatsiooni ja ideid lugeja tarvis.
Sisu:
Kuidas on lood
esitatud? Kuidas sisu on kujunduse abil esile toodud? Kas pealkirjad
on informatiivsed ja haaravad? Kas fotod annavad olulist infot? Kas
infokastid ja –graafika on vajalik ja selgitav?
Infoväärtus:
Kuidas ajaleht väärtustab lugejale antavat informatsiooni? Kas
ajaleht pakub materjali, mis on lugejale oluline ja vajalik?
Lehekülgede
ülesehitus:
Kas leheküljed tõmbavad lugeja nende sisse? Kas kujundus juhib
lugejat mööda lehekülge?
Sündmuse
jutustamine:
Kas ajaleht kasutab kõiki sündmuse jutustamise mooduseid – teksti,
erinevaid pealkirju, fotosid, infograafikat, infokaste, väljavõtteid
jne?
Selgus:
Kas informatsioon on esitatud selgelt ja lihtsalt? Kas sellest on
kerge aru saada?
Loomingulisus:
Kas ajaleht kasutab lugude valikul, esitusel ja kujundamisel
rutiinset või loomingulist teed? Kas ajaleht üllatab?
Viimistletus:
Kas ajaleht pöörab tähelepanu kirjutamise, küljenduse, kujunduse,
trükielementide ja kõikide sündmuse jutustamise elementide
korrektsusele ja puhtusele?
Võistlustingimused koostasid: Vahur Kalmre, Tiit
Hennoste ja Roosmarii Kurvits
Rohkem infot:
Tõnu Kaalep, žürii esimees
tonu@ekspress.ee
669 8011