Konkursi
korraldajad:
Eesti Ajalehtede Liit
Tartu Ülikooli ajakirjandusosakond
Reeglid:
1. Konkurss on avatud kõigile Eesti ajalehtedele, nii päeva- kui
nädalalehtedele, üleriigilistele ja kohalikele ajalehtedele, eesti- ja
venekeelsetele lehtedele.
2. Kõik konkursile esitatavad võistlustööd peavad olema ilmunud
ajavahemikus 1. jaanuar 2003 – 31. detsember 2003.
3. Konkursile tuleb saata ajalehe originaalsed tervikleheküljed,
seda ka siis, kui konkursile esitatakse ainult osa sellest leheküljest
(näiteks illustratsioon või infograafika). Ei arvestata koopiaid
lehekülgedest ning neid võistlustöid, mis on kleebitud papile.
4. Konkursile esitatavate võistlustööde hulga ülempiiri pole.
Kuhu ja millal saata?
1. Konkursile
esitatavad võistlustööd tuleb esitada hiljemalt 19. jaanuariks 2004.
2. Konkursile esitatavad võistlustööd tuleb saata aadressil:
Kujunduskonkurss
2003
Ülikooli 18-134
Ajakirjandusosakond
Tartu Ülikool
Tartu 50090
Ümbrikule tuleb
märkida märgusõna «Kujunduskonkurss 2003»
Hindamine:
1. Žürii, kuhu
kuulub 7 liiget, hindab esitatud töid veebruaris.
Auhinnad:
1. Žürii annab
välja kuld- (Gold), hõbe- (Silver) ja äramärgitu (Excellence) auhinnad
erinevates kategooriates. Žüriil on õigus välja anda samas kategoorias
mitu ühesugust auhinda, samuti on žüriil õigus jätta auhindu välja
andmata.
2. Žürii võib
välja anda ka «Aasta parima» (Best of Show) auhinna. See auhind
antakse ajalehele, kes on saanud eriti palju auhindu ja pakkunud välja
midagi eriti põnevat. Žürii hääletab seda eraldi.
3. Žürii annab
välja ka «Ohoo!» eriauhindu eriti headele detailidele, ideedele ja
nippidele ajalehekujunduses.
4. Informatsioon
auhindade kohta avaldatakse pärast žürii tööd pressiteatena.
Hindamissüsteem:
1. Hindamine on
salajane, ükski žürii liige ei näe, kuidas on hinnanud teine, enne kui
kõik on hinnanud.
2. Esimeses
hääletusringis vähemalt 3 häält saanud võistlustööd lähevad teise
ringi ehk medaliringi. Vähem kui 3 häält saanud tööd arvatakse
konkursist välja.
3. Medaliringis
toimub kõigepealt tööde arutelu ja seejärel uus hääletamine.
4. Medaliringi
hääletamisel 4-5 häält saanud võistlustööd saavad äramärgitu auhinna.
5. Medaliringis 6
häält saanud võistlustööd saavad hõbeauhinna.
6.
Medaliringis 7 häält saanud võistlustööd arutatakse uuesti läbi
ja hääletatakse uuesti. Sellel hääletusel 7 häält saanud tööd saavad
kuldauhinna, vähem kui 7 häält saanud tööd saavad hõbeauhinna.
Võistlusklassid ja
osavõtumaksud:
1. Konkursil on
kaks võistlusklassi: ajalehed levikuga üle 20 000 ja ajalehed levikuga
alla 20 000.
2. Osavõtumaks iga
võistlustöö eest on:
ajalehed
levikuga üle 20 000 – 220 EEK
ajalehed levikuga alla 20 000 – 140 EEK
3. Iga lehekülg
(või paariskülg) on omaette võistlustöö, külgede komplekte võib
moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate puhul (see käib
kategooriate 2, 5, 6 ja 7 kohta).
4. Kogu kujunduse
kategoorias osavõtumaksu ei ole, kuid iga ajaleht, kes osaleb
ükskõik millises ülejäänud kategoorias, peab konkursile
lähetama ka kogu kujunduse komplekti.
5. Osavõtumaks
tuleb saata Eesti Ajalehtede Liidu arvele nr 221001138310
Hansapangas, kood 767 viitega «Kujunduskonkursi osavõtumaks».
Võistluskategooriad:
1. Kogu
kujundus
See on kohustuslik
kategooria ning selles osavõtumaksu ei ole.
Saata tuleb
päevalehtedel (ilmuvad nädalas 4 korda ja tihedamini) kolme erineva
päeva ajaleht – 1 ettemääratud nädalatest (10.-16. märts või 15.-21.
detsember) ja 2 vabal valikul;
nädalalehtedel (3
korda nädalas ja harvem) kolme erineva päeva ajaleht – 1 ettemääratud
nädalatest (10.-16. märts või 15.-21. detsember) ja 2 vabal valikul.
1 A – levik üle 20
000
1 B – levik alla 20 000
2.
Esileheküljed
Konkureerivad
ajalehtede esiküljed. Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette
võistlustöö, külgede komplekte võib moodustada vaid selgelt
üheteemaliste seeriate puhul.
2 A – levik üle 20
000
2 B – levik alla 20 000
3.
Uudisteküljed
Konkureerivad Eesti
ja kohalike uudiste küljed, aga ka uudisreportaažide küljed. Üks
võistlustöö koosneb kolmest leheküljest – 1 määratud nädalatest (3.-9.
märts või 15.-21. september) ja 2 vabal valikul.
3 A – levik üle 20
000
3 B – levik alla 20 000
4.
Spordiküljed
Konkureerivad
ajalehtede spordiküljed. Üks võistlustöö koosneb kolmest leheküljest –
1 määratud nädalatest (26. mai - 1. juuni või 10.-16. november) ja 2
vabal valikul.
4 A – levik
üle 20 000
4 B – levik alla 20 000
5.
Olemuslugude (feature) küljed
Konkureerivad
olemuslugude küljed (samuti reportaažid ja fotoreportaažid ning
artikliküljed, samuti nn nädalalõpuküljed). Saatmisel vaba valik. Iga
lehekülg (või paariskülg) on omaette võistlustöö, külgede komplekte
võib moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate puhul.
5 A – levik üle 20
000
5 B – levik alla 20 000
6. Infograafikad
Konkureerivad
infograafikad. Saatmisel vaba valik. Iga lehekülg on omaette
võistlustöö, külgede komplekte võib moodustada vaid ajalehes selgelt
märgistatud seeriate puhul.
6 A - levik
üle 20 000
6 B - levik alla 20 000
7. Avatud rühm
Konkureerivad
leheküljed või üksikelemendid, mis ei mahu eelmiste kategooriate alla
(artiklisarjad, erileheküljed, illustratsioonid, joonistused jne,
samuti huvitavad ja ootamatud detailid ning ideed). Saatmisel vaba
valik. Iga lehekülg on omaette võistlustöö, külgede komplekte võib
moodustada vaid ajalehes selgelt märgistatud seeriate puhul.
Saatmisel
tuleb selgelt märkida, mis element leheküljel konkursile esitatakse.
7 A – levik
üle 20 000
7 B – levik alla 20 000
Hindamiskriteeriumid
Žürii hindab seda,
kui hästi ajalehe kujundus võimaldab jutustada sündmusi, anda edasi
uudiseid ning väärtustada informatsiooni ja ideid lugeja tarvis.
Sisu:
Kuidas on lood
esitatud? Kuidas sisu on kujunduse abil esile toodud? Kas pealkirjad
on informatiivsed ja haaravad? Kas fotod annavad olulist infot? Kas
infokastid ja –graafika on vajalik ja selgitav?
Infoväärtus:
Kuidas ajaleht väärtustab lugejale antavat informatsiooni? Kas ajaleht
pakub materjali, mis on lugejale oluline ja vajalik?
Lehekülgede
ülesehitus:
Kas leheküljed tõmbavad lugeja nende sisse? Kas kujundus juhib lugejat
mööda lehekülge?
Sündmuse jutustamine:
Kas ajaleht kasutab kõiki sündmuse jutustamise mooduseid – teksti,
erinevaid pealkirju, fotosid, infograafikat, infokaste, väljavõtteid
jne?
Selgus:
Kas informatsioon on esitatud selgelt ja lihtsalt? Kas sellest on
kerge aru saada?
Loomingulisus:
Kas ajaleht kasutab lugude valikul, esitusel ja kujundamisel rutiinset
või loomingulist teed? Kas ajaleht üllatab?
Viimistletus:
Kas ajaleht pöörab tähelepanu kirjutamise, küljenduse, kujunduse,
trükielementide ja kõikide sündmuse jutustamise elementide
korrektsusele ja puhtusele?
Koostasid: Vahur
Kalmre, Tiit Hennoste ja Roosmarii Kurvits
Rohkem infot:
Vahur Kalmre
vahur.kalmre@postimees.ee
07-390 303
vt ka Eesti
ajalehekujunduse võrguväljaandest:
www.newsdesign.eall.ee
|