1. Konkurss on avatud kőigile Eesti ajalehtedele, olgu päeva- vői
nädalalehtedele, olgu täisformaadis vői tabloidformaadis ajalehtedele.
2. Kőik konkursile esitatavad näited peavad olema ilmunud ajavahemikus
1. jaanuar 1999 – 31. detsember 1999.
3. Konkursile tuleb saata ajalehe originaalsed tervikleheküljed,
seda ka siis, kui konkursile esitatakse ainult osa sellest leheküljest
(näiteks illustratsioon). Ei arvestata koopiaid lehekülgedest ning
neid näiteid, mis on kleebitud papile.
4. Konkursile esitatavate näidete ülempiiri pole.
Kuhu ja millal saata?
1. Konkursile esitatavad näited tuleb esitada hiljemalt 15.
jaanuariks 2000.
2. Konkursile esitatavad näited tuleb saata aadressil:
Kujunduskonkurss 1999
Ülikooli 18-134
Ajakirjandusosakond
Tartu Ülikool
Tartu 50090
Ümbrikule tuleb märkida märgusőna
"Kujunduskonkurss 1999"
Hindamine:
1. Zhürii, kuhu kuulub 7 liiget, hindab esitatud näiteid jaanuari
lőpus-veebruari alguses.
Auhinnad:
1. Zhürii annab välja kuld- (Gold), hőbe- (Silver) ja äramärgitu
(Excellence) auhinnad erinevates kategooriates. Zhüriil on őigus
välja anda samas kategoorias mitu ühesugust auhinda, samuti on zhüriil
őigus jätta auhindu välja andmata.
2. Zhürii vőib välja anda ka "Aasta parima" (Best of
Show) auhinna. See auhind antakse ajalehele, kes on saanud eriti
palju auhindu ja pakkunud välja midagi eriti pőnevat. Zhürii hääletab
seda eraldi.
3. Zhürii annab välja ka "Ohoo!" eriauhindu eriti headele
detailidele, ideedele ja nippidele ajalehekujunduses.
4. Informatsioon auhindade kohta avaldatakse pärast zhürii tööd
pressiteatena.
Hindamissüsteem:
1. Hindamine on salajane, ükski zhürii liige ei näe, kuidas
on hinnanud teine, enne kui kőik on hinnanud.
2. Auhinna saamiseks peab selle näite poolt hääletama vähemalt
4 zhüriiliiget. Vähem kui 4 häält saanud näited arvatakse konkursist
välja.
3. 4 häält saanud näited saavad äramärgitu auhinna.
4. Esimeses ringis rohkem kui 4 häält saanud näited lähevad edasi
medaliringi, kus toimub uus hääletamine.
5. Medaliringis 5 häält saanud näited saavad hőbeauhinna.
6. Medaliringis 7 häält saanud näited saavad kuldauhinna.
7. Pärast medaliringi vaatab zhürii medalivőitjad veel kord üle,
vaidluste tekkimisel vőib zhürii uuesti hääletada.
Vőistlusklassid ja osavőtumaksud:
1. Konkursil on kaks vőistlusklassi: ajalehed levikuga üle
20 000 ja ajalehed levikuga alla 20 000.
2. Osavőtumaks iga näite eest on:
ajalehed levikuga üle 20 000 – 200 EEK
ajalehed levikuga alla 20 000 – 120 EEK
3. Kogu kujunduse kategoorias osavőtumaksu ei ole, kuid iga ajaleht,
kes osaleb ükskőik millises kategoorias, peab konkursile lähetama
ka näited kogu kujundusest.
4. Osavőtumaks tuleb saata Eesti Ajalehtede Liidu arvele nr. 221001138310
Hansapangas, kood 767 viitega «Kujunduskonkursi osavőtumaks».
Vőistluskategooriad:
1. Kogu kujundus (koos kőikide lisadega, va reklaamilisad)
See on kohustuslik kategooria ning selles osavőtumaksu ei ole.
Saata tuleb päevalehtedel (ilmuvad nädalas 4 korda ja tihedamini)
viie erineva päeva ajaleht:
üks number nädalast 24.-30. mai,
üks number nädalast 20.-26. september,
3 numbrit vabal valikul;
nädalalehtedel (3 korda nädalas ja harvem) kolme erineva päeva ajaleht:
üks number nädalast 24.-30. mai,
kaks numbrit vabal valikul.
1 A – levik üle 20 000
1 B – levik alla 20 000
2. Esileheküljed
Konkureerivad ajalehtede esiküljed. Üks näide koosneb kolmest esiküljest
– 1 määratud nädalast (5.-11. juuli) ja 2 vabal valikul.
2 A – levik üle 20 000
2 B – levik alla 20 000
3. Uudisteküljed
Konkureerivad Eesti ja kohalike uudiste küljed, aga ka uudisreportaa?ide
küljed. Üks näide koosneb kolmest leheküljest – 1 määratud nädalast
(18.-24. oktoober) ja 2 vabal valikul.
3 A – levik üle 20 000
3 B – levik alla 20 000
4. Spordiküljed
Konkureerivad ajalehtede spordiküljed. Üks näide koosneb kolmest
leheküljest – 1 määratud nädalast (23.-29. august) ja 2 vabal valikul.
4 A – levik üle 20 000
4 B – levik alla 20 000
5. Olemuslugude (feature) küljed
Konkureerivad olemuslugude küljed (samuti reportaazhid ja fotoreportaazhid
ning artikliküljed, samuti nn nädalalőpuküljed). Vaba valik.
5 A – levik üle 20 000
5 B – levik alla 20 000
6. Sajandilőpu küljed
Konkureerivad 1999. aasta viimase ajalehenumbri sajandilőpule pühendatud
leheküljed.
6 A – levik üle 20 000
6 B – levik alla 20 000
7. Avatud rühm
Konkureerivad leheküljed vői üksikelemendid, mis ei mahu eelmiste
kategooriate alla (näiteks artiklisarjad, erileheküljed, illustratsioonid,
joonistused jne, samuti huvitavad ja ootamatud detailid ning ideed).
Vaba valik.
7 A – levik üle 20 000
7 B – levik alla 20 000
Hindamiskriteeriumid:
Kogu kujunduse kategoorias hindab zhürii seda, kui hästi ajalehe
kujundus vőimaldab jutustada sündmusi, anda edasi uudiseid ja väärtustada
informatsiooni ja ideid lugeja tarvis.
Sisu: Kuidas on lood esitatud? Kas pealkirjad on informatiivsed
ja haaravad? Kas fotod annavad olulist infot? Kas infokastid ja
–graafika on vajalik ja selgitav?
Infoväärtus: Kuidas ajaleht väärtustab lugejale antavat informatsiooni?
Kas ajaleht pakub materjali, mis on lugejale oluline ja vajalik?
Lehekülgede ülesehitus: Kas leheküljed tőmbavad lugeja nende sisse?
Kas kujundus juhib lugejat mööda lehekülge?
Sündmuse jutustamine: Kas ajaleht kasutab kőiki sündmuse jutustamise
mooduseid – teksti, erinevaid pealkirju, fotosid, infograafikat,
infokaste, väljavőtteid jne?
Selgus: Kas informatsioon on esitatud selgelt ja lihtsalt? Kas
sellest on kerge aru saada?
Loomingulisus: Kas ajaleht kasutab lugude valikul, esitusel ja
kujundamisel rutiinset vői loomingulist teed?
Viimistletus: Kas ajaleht pöörab tähelepanu kirjutamise, küljenduse,
kujunduse, trükielementide ja kőikide sündmuse jutustamise elementide
korrektsusele ja puhtusele?
Kujunduskonkursi reeglid koostasid Vahur Kalmre, Roosmarii Kurvits
ja Tiit Hennoste.
Täiendav info kujunduskonkursi läbiviijalt: Vahur Kalmre tel. 27/390
303, faks 27/390 345, e-mail vahurk@postimees.ee
|