Tallinn, 21. november 2016. Pressinõukogu arutas OÜ MarDent
Kesklinna Hambakliinik tegevjuhi Marko Olenko kaebust Lääne Elus
28. juulil ilmunud artikli „Suvitaja kogemus: valutava hambaga
laps sai Haapsalus abi teisel katsel“ peale ja otsustas, et leht
rikkus head ajakirjandustava.
Artikkel vahendab ühe suvitaja kokkupuuteid kahe Haapsalu
hambakliinikuga – üks neist oli negatiivne ja teine positiivne
kogemus. Negatiivse hinnangu osaks saanud OÜ MarDent Kesklinna
Hambakliiniku administraator saab artiklis võimaluse juhtunut
kommenteerida.
OÜ MarDent Kesklinna Hambakliinik tegevjuht Marko Olenko kaebas
Pressinõukogule, et artikli pealkiri on eksitav, sest
tegelikkuses lapse hammas ei valutanud. Kaebaja lisas, et liiga
tegid hammast ümbritsevad pehmed koed, põhjuseks loksuma hakanud
piimahammas. Kaebaja leiab, et artiklis on kasutatud ainult ühe
osapoole väidetavaid ja temale sobivaid ning hambakliinikut ja
administratiivtöötajat halvustavaid ütlusi, kuid samas ei antud
kaebajale võimalust kommentaariks. Kaebaja märgib, et
administraator pakkus järgmiseks päevaks kindlat aega, kuid
suvitaja loobus sellest. Kaebaja ei ole rahul, et ajakirjanik
meelitas administraatorilt kommentaari välja, kuigi too palus
pöörduda hambakliiniku juhataja poole.
Lääne Elu vastas Pressinõukogule, et ajakirjanik helistas
hambakliiniku administraatorile, kirjeldas juhtunut ja küsis
kommentaari. Kui administraator oli ajakirjanikuga vestelnud,
ütles ta, et ametliku info saamiseks tuleb lehel pöörduda
kliiniku tegevjuhi poole, kuid leht seda enam vajalikuks ei
pidanud. Lääne Elu leiab, et loksuvat hammas, mis tegi valu,
võib pealkirjas nimetada valutavaks hambaks. Kui kaebaja võttis
peale artikli ilmumist toimetusega ühendust, pakkus leht välja,
et parandab võimalikud ebatäpsused ja avaldab tegevjuhi
kommentaari, mis ka tehti.
Pressinõukogu otsustas, et Lääne Elu rikkus ajakirjanduseetika
koodeksi punkti 4.2., mis näeb ette, et konflikti sisaldava
materjali puhul peab ajakirjanik ära kuulama kõik osapooled.
Samuti rikkus leht punkti 3.2., mis näeb ette, et ajakirjanik ei
või kuritarvitada meediaga suhtlemisel kogenematuid inimesi.
Pressinõukogu hinnangul ei ole hambakliiniku administraator
avaliku elu tegelane ja kaebusest tuleb ka välja, et ajakirjanik
meelitas administraatorilt kommentaari välja. Lisaks ütles
administraator ajakirjanikule, et tema sõnu artiklisse ei
pandaks ja kommentaari saamiseks tuleb pöörduda hambakliiniku
tegevjuhi poole. Toimetus administraatori palvet aga ei
arvestanud ja rikkus sellega ajakirjanduseetika koodeksit.
Tegevjuhiga rääkimine oleks Pressinõukogu hinnangul lisanud
artiklisse sisulisemalt kliiniku seisukoha, mis praegu jäi
poolikuks.
Pressinõukogu ei pea artikli pealkirja eksitavaks, sest
patsiendi väitel oli tegemist valutava hambaga.
Lääne Elu avaldas Pressinõukogu otsuse 3. novembril.
PN