Tallinn, 7. detsember 2016. Pressinõukogu arutas Kari
Kuulmani kaebust Delfis ja Eesti Päevalehes 2. augustil ilmunud
artikli „Kahtlaseid võtteid kasutavad firmajuhid petavad õhku
müües ka oma kliente“ peale ja otsustas, et väljaanded rikkusid
head ajakirjandustava.
Artikkel räägib Kari Kuulmani firmadest SEOpro OÜ ja Otsinguabi
OÜ, mis petavad lehe väitel oma kliente.
Kari Kuulman kaebas Pressinõukogule, et artikkel sisaldab
faktivigu ning moonutatud ja kontrollimata väiteid. Kaebaja ei
ole rahul, et ei saanud sõna ega vastulause võimalust. Samuti
leiab kaebaja, et artikli pealkiri, toon ja esitusviis on
halvustavad ja ühekülgsed. Kaebaja ütles, et väljaanne temaga
ühendust ei võtnud, kuigi artiklis on jäetud mulje, et temaga on
räägitud.
Eesti Päevaleht vastas Pressinõukogule, et artiklis olevad
faktid on kontrollitud ja ajakirjanik suhtles kaebajaga meili
teel. Leht lisas, et ajakirjanik ei käsitlenud teemat lähtuvalt
kättemaksusoovist, vaid tegemist oli järjekordse teemaga, mille
vastu oli avalikkusel õigustatud huvi.
Pressinõukogu otsustas, et Delfi ja Eesti Päevaleht rikkusid
ajakirjanduseetika koodeksi punkti 4.2., mis näeb ette, et
konflikti sisaldava materjali puhul peab ajakirjanik ära kuulama
kõik osapooled. Pressinõukogu hinnangul ei saanud Kari Kuulman
vastata konkreetsele küsimusele, miks ta petab oma kliente.
Delfi ja Päevaleht avaldasid Pressinõukogu otsuse 7. detsembril.
PN