Pressinőukogu
Eesti Ajalehtede Liit
Eesti Ajalehtede Liit
TRÜKI  |  ESTONIAN PRESS COUNCIL  |  СОВЕТ ПО ПРЕССЕ

Postimees.ee rikkus head ajakirjandustava

Tallinn, 24. oktoober 2008. Tallinn, 24. oktoober 2008. Pressinõukogu hinnangul rikkus Postimees.ee head ajakirjandustava, avaldades „Õhtuses retseptisoovituses“ retsepte, kus on kasutatud  järjekindlalt ühe firma tooteid.

Oyvind Rangoy kaebas 10. septembril 2008  ilmunud „Õhtuse retseptisoovituse: kartuli-hakklihavorm“ peale. Tegu on retseptiga, kus on kasutatud Santa Maria maitseaineid. Kaebaja märkis, et „Õhtuses retseptisoovituses“, on järjekindlalt kasutatud Santa Maria nime. Kaebaja hinnangul on tegu selgelt eristamata reklaamiga, sest tekst pole muust ajakirjanduslikust sisust eristatud ning puudub viide „reklaam“.

Postimees.ee selgitas, et Tarbija24 toidurubriigis on avaldatud erinevaid retsepte lähtudes lugejahuvist ning tegu pole reklaamiga. Postimees märkis, et toimetuses retseptide väljamõtlejaid pole ja seepärast kasutatakse teiste retsepte. Kuna retsept on selle koostaja looming ja autor on ette näinud konkreetse firma maitseaine kasutamise, siis ei ole Tarbija24 toimetusel õigus retsepti muuta. Postimees leiab, et kaubamärgi nime avaldamine ei ole reklaam ning Tarbija24 ei avaldanud kontaktaadressi.

Pressinõukogu otsustas, et Postimees.ee eksis ajakirjanduseetika koodeksi punkti 6.1. vastu, mis näeb ette, et reklaam olgu auditooriumi jaoks ajakirjanduslikust tekstist selgelt eristatud. Pressinõukogu hinnangul viitab reklaamtekstile loo lõpus olev link Santa Maria kodulehele. Samuti viitab reklaamile järjekindlalt retseptides ühe firma toodete kasutamine. Pressinõukogu hinnangul on Postimees.ee eksinud ka reklaami ja ajakirjandusliku sisu eristamise hea tava vastu, kuna pole reklaami ajakirjanduslikust osast selgelt eristanud.

Samuti rikkus Postimees.ee eetikakoodeksi punkti 6.3., mis lubab toodet või kaubamärki ajakirjanduslikus materjalis esitleda vaid juhul, kui see on põhjendatud. Pressinõukogu hinnangul ei ole „Õhtuses retseptisoovituses“ põhjendatud ühe kaubamärgi eelistamine. Pressinõukogu leiab, et lugejale võiks artiklis selgitada, kuidas tootjafirma valik on tehtud.

Pressinõukogu otsuse allkirjastas nõukogu aseesimees Ivi Proos. Postimees.ee avaldas otsuse 20. oktoobril.

PN

 




Pressinőukogu
Pärnu mnt 67a
10134 Tallinn Estonia
Tel. +372 646 3363
Fax. +372 631 1210
pn@eall.ee



Tagasi  -  Esilehele